Terugblik op Evenementen en Activiteiten van Stichting Narcis

Welkom op onze terugblikpagina, waar we graag enkele hoogtepunten en impressies met je delen van de evenementen en activiteiten die Stichting Narcis heeft georganiseerd. Hieronder vind je een selectie van bijzondere momenten die we met trots willen delen.

Als Stichting Narcis hebben we de mogelijkheid gehad om deel te nemen aan verschillende inspirerende evenementen en activiteiten. Van informatieve bijeenkomsten tot culturele exposities, we hebben ons ingezet om een gevarieerd aanbod te bieden dat aansluit bij de interesses en behoeften van onze doelgroep.

Neem gerust de tijd om de onderstaande impressies en hoogtepunten te bekijken en te genieten van de mooie herinneringen die we hebben verzameld. Deze beelden geven je een idee van de sfeer en de waardevolle ervaringen die we hebben gedeeld tijdens onze activiteiten.

Bij Stichting Narcis blijven we ons inzetten om nieuwe en boeiende evenementen en activiteiten te organiseren, zodat we onze missie van emancipatie en empowerment van Arabische vrouwen kunnen voortzetten. Houd onze website en social media kanalen in de gaten voor updates over toekomstige evenementen.

Mocht je vragen hebben of meer informatie willen over een specifiek evenement of activiteit, neem dan gerust contact met ons op. We staan altijd klaar om je te helpen.

Terugblik op Iftar Diner en Lunch

Datum: April 2023

In april 2023 hebben we bij Stichting Narcis twee bijzondere evenementen mogen organiseren: een Iftar Diner en een Iftar Lunch. Deze momenten van samenzijn en delen brachten mensen van verschillende achtergronden samen om de spirituele betekenis van de Ramadan te ervaren.

De Iftar Lunch vond een week voor de Ramadan plaats. Samen met een groep vrouwen genoten we van een heerlijke maaltijd bereid door de koks van Movens. Het was een gezellige gelegenheid om ons voor te bereiden op de heilige maand.

Op 14 april 2023 organiseerden we het hoogtepunt van onze Ramadan-evenementen: een sfeervol Iftar Diner. In samenwerking met Incluzio Leiden, SOL Leiden-Noord, Movens Leiden, Mimar Sinan Camii Moskee en talloze vrijwilligers creëerden we een warme en gastvrije omgeving voor 150 bewoners en partners uit de wijk.

Deze evenementen stonden symbool voor de waarden van saamhorigheid, verdraagzaamheid en dialoog waar Stichting Narcis voor staat. Het was een waardevolle ervaring die we met trots en dankbaarheid koesteren.

Bekijk hieronder enkele beelden van deze bijzondere momenten:

• Volle zaal Iftar DINER APRIL 2023
  • Iftar DINER APRIL het gebouw
  • IFTAR DINER April Samenwerking
  • zaal vol met mensen iftar diner
  • Harira soep maken iftar 2023
  • Voorbereiding Iftar Yvonne
  • Jongeren uit de wijk klaarmaken van de tafels
  • Eerste tafels klaarzetten
  • De jongerenwerkers van Sol en de Buurtsportcoach van Incluzio leiden
  • IFTAR DINER APRIL
  • Iftar DINER APRIL Ramadan KAreem Stichting Narcis
  • Harira Iftar Ramadan 2023 Het Gebouw
  • Tafel Iftar Ramadan 2023 Het Gebouw
  • Iftar Tafel Ramadan 2023 Het Gebouw
  • Flyer Diabetes en Ramadan Iftar 2023 Het Gebouw_1

We willen graag alle betrokken organisaties, vrijwilligers en deelnemers bedanken voor hun inzet en bijdrage aan het succes van deze evenementen. Samen hebben we mooie herinneringen gecreëerd en de boodschap van verbinding en inclusiviteit verspreid.

Mogen deze momenten van samenzijn en delen ons blijven inspireren in de toekomst.

Stichting Narcis op de DoeBeurs

Datum: 2 november 2022

• DoeBeurs Touria
  • Foto DoeBeurs
  • Foto DoeBeurs 2
  • Foto DoeBeurs 3
  • Foto DoeBeurs 4
  • Foto DoeBeurs 5
  • Foto DoeBeurs Henna

Op woensdag 2 november stond Touria namens Stichting Narcis op de DoeBeurs in "Op Eigen Wieken". Het evenement bracht verschillende organisaties samen die belangstellenden informeerden over de mogelijkheden en activiteiten om hun kansen op betaald werk of vrijwilligerswerk te vergroten.

Ook voor onze Stichting was er veel belangstelling. We waren verheugd met de interesse die we hebben ontvangen en hopen binnenkort nieuwe deelnemers te mogen verwelkomen.

Het was een inspirerende dag waarop we de gelegenheid hadden om ons werk en de mogelijkheden die we bieden aan een breed publiek te presenteren.

Hier vindt u een kleine impressie van het evenement.

Hartjesactie voor Medewerkers Ziekenhuis tijdens Corona

Datum: 18 December 2020

De vrouwen en leden van Stichting Narcis hebben in december 2020 met veel liefde en enthousiasme een hartverwarmende actie georganiseerd voor de medewerkers en het personeel van het ziekenhuis tijdens de moeilijke periode van de coronapandemie. Met behulp van crochet en stof hebben ze prachtige zelfgemaakte hartjes gemaakt.

Deze hartjes werden met zorg en toewijding vervaardigd door een groep betrokken vrouwen, die zich volledig inzetten voor dit bijzondere initiatief. Samen werkten ze hard om deze symbolische hartjes te creëren, als blijk van waardering en steun aan de heldhaftige medewerkers in de frontlinie van de gezondheidszorg.

• Vrouwen Stichting Narics Tafel Cadeau
  • Crochet Hartjes door Vrouwen Stichting Narcis Gemaakt
  • Vrouwen Stichting Narcis Tafel Cadeau Hartjes
  • uitgeknipte hartjes voorbereiding cadeautje personeel ziekenhuis december 2020
  • Cadeau Ziekenhuis Personeel in Woonkamer Stichting Narcis Het Gebouw
  • Touria met Cadeau in handen voor ziekenhuispersoneel 2020
  • Interview Yvonne Stichting Narcis Cadeau Ziekenhuispersoneel
  • Hartjes Cadeau voor Ziekenhuis Personeel
  • Yvonne met Cadeau ziekenhuis personeel
  • Vrouwen buiten met cadeau voor ziekenhuispersoneel kooiplein

De hartjes werden met plezier en dankbaarheid overhandigd aan het ziekenhuispersoneel, als een teken van solidariteit en erkenning voor hun onvermoeibare inzet tijdens deze uitdagende periode. Het was een prachtig gebaar om de medewerkers een hart onder de riem te steken en hen te laten voelen dat ze gewaardeerd worden.

Deze hartjesactie was een mooi voorbeeld van de saamhorigheid en betrokkenheid binnen Stichting Narcis. Het toont de kracht van samenwerking en het vermogen om met kleine gebaren een groot verschil te maken. We zijn trots op de inzet en creativiteit van onze leden en blijven ons inzetten voor initiatieven die positieve impact hebben op de gemeenschap.

Bekijk de foto's om een glimp op te vangen van de hartjesactie en de stralende gezichten van de vrouwen die hierbij betrokken waren.

Bezoek van Stichting Arabische Vrouwen Narcis aan de expositie in Leiden

Datum: 11 November 2018

Stichting Arabische Vrouwen Narcis heeft met een groep van ongeveer dertig vrouwen een bezoek gebracht aan de fototentoonstelling "50 jaar Marokkaanse migratie in Nederland" in de bibliotheek Merenwijk in Leiden.

De auteur van het boek "Een halve eeuw in Nederland", Sahin Yildirim, en enkele vrijwilligers hebben de groep warm ontvangen en een rondleiding verzorgd.

Na afloop van het programma waren de reacties buitengewoon positief. Rachida zei: "Deze prachtige expositie zorgt niet alleen voor betrokkenheid, dialoog en verbinding, maar laat ook zien hoe je kunt anticiperen op een veranderende samenleving."

• expositie 50 jaar 2018
  • Rondleiding-expositie-50-jaar-Marokkaanse-migratie-in-Leiden-768x576
  • foto12
  • foto13

Vindt hieronder meer informatie over de expositie "Een Halve Eeuw in Nederland".